St-Jean (de-Sault), St-Christol, Revest-du-Bion...
1 juli 2025
Fietsen tussen de vele lavendelvelden op het plateau d'Albion, waar het heerlijk fietsen is als het beneden te warm wordt. 109 km 1445 hoogtemeters.
Op weg naar de vele mooie lavendelvelden onder een stralende zon!
We klommen van Méthamis naar St-Jean-de-Sault via de Auberge de St-Hubert, waar je je bidons kunt vullen. Even voor Sault volgde een scherpe bocht naar rechts en steil omhoog richting St-Christol. Een pittige klim tot 1.000 meter, waar het gehucht Brouville ligt. De lavendelvelden lagen er prachtig bij voor de tijd van het jaar. We fietsten door een palet van kleuren: spelt, lavendel, groene weiden…
Vanuit Brouville daalden we af naar St-Christol, waar je water kunt kopen in een supermarkt of tanken aan een bron op het pleintje, om vervolgens verder te rijden naar Revest-du-Bion. Een briesje zorgde voor de nodige verkoeling, zalig fietsen. Brede wegen, nauwelijks auto’s en andere fietsers.
We bolden verder naar Ferrassières, waar we aten in La Détente, en daalden daarna af naar St-Trinit en Sault door steeds wisselende landschappen. Eenmaal in Sault trakteerden we ons op een ijsje, want de temperaturen begonnen flink op te lopen.
Via de Gorges de la Nesque daalden we terug naar Villes-sur-Auzon.
Een prachtige dag op de fiets!













